CINEMA DE TERROR
Aquets dies hem mirat algunes
pel·lícules de terror antigues, en aquestes pel·lícules que hem mirat hem
comprovat que una de les parts mes importants de les pel·lícules de terror son
les bandes sonores, si treiem la musica de les pel·lícules, espot comprovar que
no fan la mateixa por. Le banda sonora utilitza sorolls estridents i molts cops
sorolls d’insectes.
En les pel·lícules d’aquest
gènere, predominen els colors vermells i negres, sobretot en el vestuari dels
dolents, i molts cops hi ha poca il·luminació. Normalment, en els llocs que mes
por transmeten, el protagonista de la pel·lícula acostuma a anar-hi sol.
En moltes ocasions, els
personatges dolents tenen alguna malaltia mental o algú els hi ha fet alguna
cosa dolenta i busquen venjança.
Al llarg de la història del gènere de terror s'han
pogut detectar una sèrie de plans i patrons que es repeteixen des del cinema de
terror clàssic fins a l'actualitat. Els plans més utilitzats per les
pel·lícules de terror son:
Pla general: Permet una visió general de l'escena
(l'espai on es desenvoluparà l'acció)
Pla ombrívol: Juga amb la il·luminació de l'escena, es
percep el perill però no es veu amb claredat.
Primer pla: Permet captar a la perfecció les faccions
del personatge (mostra les seves emocions: por, tensió...)
Pla primeríssim: Primer pla portat a l'extrem (sol
indicar una escena de perill immediat, una escena de lluita, un personatge
amagat a punt de ser descobert...)
Pla picat: Permet veure una visió de dalt a baix (un
exemple seria l'escena d'un assassí observant de peu la víctima que està a
terra ferida i a la qual està a punt de matar)
Pla contrapicat: Permet una visió de baix a dalt (un
exemple seria l'escena esmentada pel pla picat però des del punt de vista de la
víctima a punt de ser assassinada mirant al seu assassí)
Pla subjectiu: Permet veure una visió subjectiva del
personatge (l'espectador veu a través dels ulls del personatge, com si fos el
propi personatge)
Pla en moviment: La càmera acompanya al personatge en
el seu desplaçament, permet jugar amb el temps de les llargues preses
esmentades anteriorment (l'espectador es posa a la pell del personatge).
Per acabar, no son pel·lícules
que et mantenen en por constant, sinó que fan ensurts puntuals i totes les
pel·lícules de terror segueixen els mateixos tòpics de les pel·lícules antigues
d’aquest gènere.
Pol Margalef Peret
No hay comentarios:
Publicar un comentario